Wednesday, March 9, 2011

damn episode 2

selalu byk2 blog yang aku bace msti pasal marah kan?????
mmg owner blogspot ni cipta blogspot time die tgh marah kot..

ish3...
mmg serabut sgt mcm hape...
aku bukak pintu bilik,keluar pakai singlet aku beli kt pasar mlm harge rm8,
pastu pkai sluar panjang brand hape tah..
tekan lif tingkat 21...
tingkat paling atas kt rumah aku....


tingggg....tingkat 21...
dah smpai rupenye....
aku pon konon mcm hebat (padahal xpenah pegi ko tingkat 21)
aku jalan terus ke koridor paling hujung..
aku dah nekad kot...
geram sbb banyak sangat masalah




aku pandang tasik titiwangsa yang nampak mcm tasik kecik kot..
apastu aku nmpak wau wrne biru...
baru perasan tu rupenye ISTANA BUDAYE..
dulu aku penah bace yg rekaaan die mcm wau n mmg btol...
ish smbung cite...
pastu aku nekad panjat koridor tu...
aku nekad sgt...
aku buang slipar aku jauh2
selipar beli kt uptown 20 hengget....

pastu aku terjun....
rase mcm fasha sandha dlm cite anak halal...
cun siot
terbang mcm baru lpas kene ice..
mcm cool gile kot...
kot...
kot....



CURANG....
eee...
kalau lah tahap kesabaran tu boleh ditunjukkan...
aku rase dah melimpah2 dah tahap kesabaran aku ni...
rase kalau boleh menagis...
dah berbalang2 lah air mata aku..
makcik cleaner pon x sanggup nak mop dah..
smpai die amek form nak resign 24 hours sbb bnyk keje asek kene mop air mata aku kot...


kadang2 kite merungut kerana diberikan hujan guruh yang lebat lagi menakutkan....
sedangkan kite mengharapkan panas matahari smpai ke petang...
rupanye kite tak sedar yang ALLAH itu maha berkuasa...
sebab DIA ingin kurniakan kite PELANGI yang lebih indah selepas hujan itu....


aku cume berpegang dengan janji ALLAH kepada makhluk ciptaan-NYA
Sebarang ujian itu diberikan kepada manusia....adalah berdasarkan kemampuan manusia itu sendiri untuk menghadapinya.....


maksudnya,Allah berikan ujian kepada sesiapa kerana Allah lebih tahu betapa kuatnye seseorang tu nak menghadapi ujian daripada-NYA...
so bersyukur dan redha...



ish2...
syukur...
so bende yang saspen kat atas yang aku tulis tu..
hanya tulisan semata-mata...
Insyallah...aku masih kuat walaupun dituduh CURANG...



mmg byk definisi curang tu
tapi
hanya aku yang tahu apa kemahuan aku..
dan aku hanye perlukan kebahagiaan...
and aku mohon ke arah itu....
so sape nak ckap aku curang...
suka ti kau lah...


No comments:

Post a Comment